Naleśniki

Przepis na naleśniki do tej pory podczepiony był pod inny post, ale ponieważ sama z niego często korzystałam, korzystam i zapewne korzystać będę, uznałam że należy mu się oddzielny wpis.

Przepis ten pochodzi z nienajnowszej, bo wydanej w 1988 roku, książki o kuchni francuskiej - Kuchnia francuska na co dzień i od święta. Książki już pożółkłej, bez zdjęć, bez obrazków nawet, za to z dobrymi, tradycyjnymi recepturami.  Kiedyś zaglądałam do niej bardzo często, by sprawdzić jaką objętość ma 200 g mąki albo ile waży łyżka masła - zawiera ona bowiem bardzo dobrze opracowaną tabelkę z miarami i wagami. (Czy to Einstein powiedział, że nie ma sensu zapamiętywanie informacji, które można znaleźć w książkach?) Teraz mam wagę kuchenną, ale książka ciągle mi dobrze mi służy i przepisy z niej na pewno jeszcze się tu pojawią. 





Naleśniki

po podstawowy przepis na naleśniki i ciasto nalesnikowe
zapraszamy na nasz nowy blog:



Brak komentarzy:

Copyright © 2014 z magazynu , Blogger